Ingyenes CRM > CRM rendszer > Vállalatirányítási rendszer és a CRM különbsége
Vállalatirányítási rendszer és a CRM különbsége
Mikor van szükségünk vállalatirányítási rendszerre és mikor CRM rendszerre?
A mikro és közepes méretű cégek fejlődésük során a létszám és a működés összetettségének növekedésével érnek el ahhoz a kérdéshez, hogy kellene „olyan valami”, ami a cég teljes ügyvitelét a pénzügytől a könyvelésen és a termelésen át a HR folyamatokig felöleli. Ezt a „valamit” vállalatirányítási rendszernek hívják, melynek jó esetben a CRM is ennek része…
Vállalatirányítási rendszet jellemzően akkor vezetnek be a cégek, amikor:
- a vállalati stratégia már formálisan megfogalmazott,
- a vállalat összes tevékenységét folyamatba szervezték és dokumentálták,
- a cég működése szabályozott, az elvégzett tevékenységek és eredmények igazoló rendszere működik.
Hogyan érje el egy cég azt a fejlettségi szintet, ahol már indokolt egy vállalatirányítási rendszer? Érékesítést támogató CRM rendszert már mikro és kisvállalkozásoknak is érdemes használni, különösen abban az esetben, ha:
- ha a cégnövekedés még az elsődleges prioritások között szerepel,
- az értékesítés megszervezése, hatékonnyá tétele fontos,
- új ügyfelek megszerzése és újabb eladások generálása a meglévő partnerek esetén kulcskérdés,
- a cégnél már 2-10 fő érintett az értékesítésben (beleértve értékesítőt, asszisztenciát, ügyvezetőt, tulajdonost),
- az értékesítők teljesítményének pontos mérése elengedhetetlen a motiváció kialakításához,
- a munkatársak száma már megkívánja, hogy az ügyféladatok megosztásra kerüljenek.
A ForestCRM használatával vállalkozása hamarabb nő olyan nagyra, amely már csak vállalatirányítási rendszerrel irányítható hatékonyan. Próbáljon ki minket :)! Nem kockáztat semmit!
Mi történik, ha a cég kinövi a CRM rendszer funkcionalitását?
Ha egy cég „kinövi” a CRM rendszerét, akkor
- lehetőség van áttérni egy nagyobb tudású rendszerre,
- érdemes a folyamatokat is újra tervezni és a CRM rendszert testre szabni,
- meggondolandó, hogy vállalatirányítási rendszer részeként használjon CRM rendszert.
Tapasztalataink azt mutatják, hogy a kkv méretű cégek mindaddig nem váltanak CRM rendszert, amíg meg nem érnek a vállalatirányítási rendszer használatba vételére.