Visszahívást kérek

Vélemények

Vezetőként fontosnak tartom, hogy rendszer automatikusan statisztikát készít a programot használó minden kollégáról, így a dolgozók heti-havi teljesítménye, a munkájuk eredményessége nyomon követhető. Polgár Ferenc ügyvezető igazgató
Polgár & Polgár Kft

Rendszeres, folyamatos használat esetén a kollégák egymással eltöltött egyeztetési ideje lecsökken. A feladatok, és azok felelősei egyértelműen meghatározhatók, nincs kommunikációs űr és a felelősségáthárítás is elkerülhető. Laki Zsolt értékesítési vezető
Pap Légtechnika Kft.

A megfelelő informatikai támogató rendszer kiválasztása nálam mindig időigényes és kicsit "nyögvenyelős" feladat . A Forest CRM-re azért esett a választás, mert itt nem éreztem ezt a terhet: gyorsan megértettem a rendszer működését, nagyon tetszett a funkcionalitás és a felület. Rubányi Tamás értékesítési vezető
Innotransz Mérnöki Iroda Kft.

Miután 4 másik rendszerrel összevetettük, kiderült, hogy ez a megoldás felel meg legjobban a 4-8 mobil értékesítőt és kiegészítő személyzetet alkalmazó divíziónknak. A call-centertől az üzletkötőig, illetve a vezetői ellenőrzésig jól használható eszközt ad a kollégák kezébe. Geyer Attila ügyvezető
PrestonPartner Kft.

Irodánkban napi 3-4 személyes ügyfél találkozó és 10-15 különböző ügyintézés valósul meg, így néha "nem látjuk a fától az erdőt", a Forest CRM rendszer használatával azonban mindent pontosan nyomom tudok követni.dr. Roczkó Zsuzsanna,
Roczkó Jogi Klinika, ügyvédi iroda

Hogyan válasszunk CRM szoftvert

Hány CRM rendszert próbáljunk ki?

„Melyiket a kilenc közül?” tette fel a kérdést Jókai Mór… és legalább ilyen nehéz helyzetben van az, aki a több tucat CRM rendszer közül ki akarja választani a legjobbat. A választást tovább nehezíti, hogy mindegyik rendszerkészítő azt mondja, ő a legjobb! Hogyan válasszunk tehát? Melyeket próbáljuk ki, hogy feleslegesen ne pazaroljuk az időnket? Olvassa el egyik felhasználónk rendszer kiválasztási tapasztalatait.

Megpróbálunk ebben is segíteni azzal, hogy elmondjuk azt is, ki ne válassza a ForestCRM-et.

Mindenkinek a ForestCRM rendszer választását javasoljuk, ha az eladásnál az ügyfél személyes megszólítása fontos. Kifejezetten segíteni fog azoknak, akiknél

  • az értékesítés egy hosszabb folyamat eredménye (pl. tanácsadás, informatika), vagy
  • az értékesítésnek van olyan fázisa, ahol az ügyféllel szóbeli beszélgetés történik (pl. gyógyászat, kereskedelem), vagy
  • nagyobb értékű terméket kell értékesíteni (pl. ipari termék / tevékenység, telekommunikáció), vagy
  • nem használnak vállalatirányítási rendszert (pl. 3-10 fős kkv),
  • Ön még nem igazán tudja, hogyan lehet hatékonnyá tenni értékesítését cégénél.

Másik CRM rendszert célszerű választani, ha:

  • Ön kizárólag az internet segítségével értékesíti termékét (pl. webshop), s nem kell az ügyfelekkel szóbeli kommunikációt folytatni (pl. mindennapos használatra tervezett fényképezőgép eladásakor),
  • az értékesítés jellemzően email kampányok alkalmazásával történik, és a válaszoktól vagy a megnyitástól függően automatikusan kell kiküldeni a következő emailt,
  • olyan szolgáltatást biztosít ügyfelei részére, ahol a partnerek keresik meg a szolgáltatót (pl. dugulás elhárítás),
  • a partnerek egyetlen interakció során döntik el a vásárlást (pl. könyv árusítás magánszemélyek részére).

A kisvállalkozásoknak a következő szempontokat javasoljuk figyelembe venni CRM rendszer választásakor:

  • egyszerű szervezetnek” „egyszerű eszközt”,
  • csak olyan funkciókat válasszunk, amire szükségünk van,
  • a bevezetése ne tartson hosszú ideig: azonnal használható legyen, gyorsan hozzon látható eredményeket a CRM rendszer,
  • ne verjük magunkat nagy költségekbe.

Kicsit részletesebben: milyen szempontokat célszerű figyelembe venni, amikor CRM rendszert választanak?

Hogyan lehet megelőzni, hogy a CRM kiválasztás ne egy végeláthatatlan folyamat legyen és ne kelljen beleölni rengeteg időt és pénzt csupán a kipróbálásba? A következő szempontokat javasoljuk átgondolni:

Milyen ügyfélfolyamatokat akarunk kezelni a rendszerrel?

Ezt a kérdést érdemes legelőször tisztázni. Mi a prioritás a cégnél? Mi segíti leginkább a cég növekedését, az ügyfélelégedettség növelését?

  • Ha a hibabejelentéseket akarjuk kezelni akkor „ticketing” vagy „issue management” rendszereket érdemes keresnünk.
  • Ha a telefonos ügyfélszolgálatot akarjuk hatékonyabbá tenni, akkor „call center” megoldás felé kell fordulni
  • Ha a marketinget kell kezelnünk akkor „mail” kampány kezelőt használhatunk.
  • Ha az értékesítési folyamatot kell hatékonyabbá tenni akkor (mikro és kkv esetén ForestCRM-et :) „sales” támogató rendszert kell választanunk.

Van-e vállalatirányítási rendszerünk?

Ha rendelkezünk vállalatirányítási rendszerrel, akkor feltételenül olyan CRM rendszert érdemes választani, amely illeszkedik a már meglévő rendszerhez. Kézenfekvő, hogy a vállalatirányítási rendszer szállítójától érdemes megvásárolni a CRM modult. Ha erre nincs lehetőség (pl. mert nincs vagy a licensz díjak megfizethetetlenül magasak), akkor olyan rendszert szabad csak venni, amely adat szinten képes kommunikálni vállalatirányítási rendszerünkkel (a ForestCRM képes adatokat küldeni és fogadni is meglévő rendszerekkel).

„Egyszerű szervezetnek” „egyszerű rendszer”

Olyan CRM rendszert keressünk, amit be tudunk vezetni és használni is tudunk. Igen már halljuk: „de a mi cégünk ebből a szempontból speciális”. Igen, Önnek igaza van! Azonban érdemes figyelembe venni miért bukik meg legtöbb CRM rendszerbevezetés. Olyan rendszert próbálnak a cégek találni, amely pontosan le tudja követni a jelenlegi folyamataikat (ez a szervezeti ellenállás csökkentése szempontjából teljesen érthető is). Azonban ez a stratégia két kockázatot is magában hordoz:

  • a bevezetés olyan hosszú és költséges lesz, hogy a szervezet „elunja” a projektet,
  • a bevezetett rendszer olyan bonyolult lesz, hogy a munkatársak nem fogják használni.

Mindkét esetben szinte mindegy, hogy mit tud a rendszer, mivel a cég nem profitál a bevezetésből, azaz nem nő az ügyfélelégedettség és ezáltal az árbevétel.

A ForestCRM a mikro- és középvállalatoknál már bevált értékesítési módszertanra alapul, felmérés és hosszas beállítás nélkül azonnal használható. A program egyszerű, gyorsan megtanulható, nincs szükség rendszerbevezetésre.